ایده های ناب کسب و کار اینترنتی
نوشته شده توسط : رضا


راه اندازی کسب و کار آنلاین مزایای زیادی دارد و بیشتر به خاطر همین مزایا اغلب مردم به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند و به همین دلیل در این پست و همچنین چند پست دیگر که در سایت منتشر شده است سعی کرده ام دید بهتری از ایده های کسب و کار اینترنتی برای این دسته از دوستان فراهم آورم تا علاوه بر آشنایی با انواع ایده های راه اندازی کسب و کار اینترنتی متوجه شوند که بیشتر ایده ها واقعا در اطراف ما هستند و ما هستیم که نسبت به آنها بی توجهی می کنیم . توصیه می کنم علاوه بر این مقاله که می خواهم چند مورد از ایده های ناب کسب و کار اینترنتی که در حال حاضر در ایران زیاد فراگیر نشده اند را معرفی کنم مقالات مشابه دیگری که در سایت پیرامون همین موضوع منتشر شده است را مطالعه کنید تا بتوانید به یک جمع بندی کلی برسید شاید ایده های ناب بهتری هم به ذهنتان برسد.

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: 10 ایده ی کسب و کار اینترنتی

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: ایده های کم هزینه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

ایده های ناب کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و کارآفرینی اینترنتی یکی از مباحثی است که  توجه افراد علاقمند زیادیرا به کارآفرینی جلب کرده است. اما داشتن ایده کسب و کار آنلاین اولین قدم است که باید با موفقیت آن را طی کنیم. توصیه می کنم همیشه در انتخاب ایده ی کسب و کار به این موضوع توجه کنید که خودتان به آن زمینه که قرار است ایده آن را اجرا کنید علاقه مند باشید.

چرا ایده های ناب کسب و کار اینترنتی اهمیت زیادی دارد ؟ همانطور که می دانید در فضای مجازی که روز به روز بر مخاطبان آن افزوده می شود شناسایی فرصت ها و نیازهای مصرف کنندگان آنلاین می تواند سود زیادی برای کسب و کارها داشته باشد لذا اهمیت ایده خوب برای شروع کسب و کار به این دلیل است که ما باید بتوانیم از ایده خود کسب درآمد کنیم .
ایده های ناب کسب و کار اینترنتی
ایده های ناب کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی شاید ساده باشد اما توسعه بهبود مدیریت و… مابقی کارهایی که پیش رو است اصلا ساده نیست شاید نیاز باشد برای برنا مه های بازاریابی اینترنتی برای معرفی برند و برند سازی و جذب مخاطبان هدف سرمایه گذاری های زیادی شود لذا باید بدانیم دقیقا چه ایده ای پولساز است و چگونه باید آن را اجرا کنیم پس در انتخاب ایده که گام اول و اساس هر کسب و کار است نهایت دقت را داشته باشید و ایده خود را از زوایای مختلف بررسی کنید.

راه اندازی کسب و کار آنلاین نیاز به سرمایه زیادی ندارد ولی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید و باید روی خودتان سرمایه گذاری کنید در فضای که همیشه بروز است شما هم باید خودتان را متناسب با همین بروز رسانی ها بروز کنید همیشه باید در حال یادگیری باشید و بدایند همیشه ایده های ناب کسب و کار اینترنتی برای اجرا وجود دارند فقط باید قدرت توجه خود را بیشتر کنید خوب باهم چند مورد از ایده های ناب کسب و کار اینترنتی را بررسی می کنیم  بعضی از این ایده ها نیاز به راه اندازی هم ندارند و می توانید بدون هزینه کردن از این ایده های ناب کسب و کار اینترنتی کسب درآمد کنید.
معرفی ایده های ناب کسب و کار اینترنتی
ترجمه کتاب های پرفروش

همانطور که بهتر از من میدانید کتاب های پرفروش زیادی وجود دارند که ترجمه نشده اند برای مثال کتاب های برایان ترسی جزء کتاب هایی است که همیشه پرفروش است و حتی کتاب های الکترونیکی برایان ترسی نیز به خوبی فروخته می شوند به کمک مارکت های فروش آنلاین کتاب مثل کتاب سبز , فیدیبو, کتابراه ,طاقچه…به راحتی می توانید از این نوع ایده های ناب کسب و کار اینترنتی کسب درآمد کنید. برای شروع این کار شما نیاز دارید به زبان کتاب ها مسلط باشید تا بتوانید به خوبی آنها را ترجمه و منتشر کنید اگر جزء اشخاصی هستید که با زبان بخصوص زبان انگلیسی (چون اکثر کتاب های پرفروش به زبان انگلیسی ترجمه می شوند) بیگانه نیست می توانید کارتان را شروع  کنید.

لیست کتاب های پرفروش را پیدا کنید می توانید از آمازون کمک بگیرید و از بین لیست آنهایی را که به نظرتان می توانند در ایران باز خورد مناسبی داشته باشند را انتخاب کنید سعی کنید در این مرحله کتاب نهایی را برای ترجمه انتخاب نکنید بلکه یک لیست ده تایی یا بیست تایی را از بین کتاب های پر فروش انتخاب کنید و سپس یک تحقیق میدانی داشته باشید برای این کار هم می توانید از گوگل ترند استفاده کنید و چندین عنوان را با هم مقایسه کنید تا ببینید آیا در اینترنت در مورد این عنوان یا موضوعات مشابه در اینترنت جستجویی انجام شده است یا نه این ابزار یک دید کلی به شما می دهد و آن موضوعی که بیشتر در بین موارد مقایسه شده جستجو شده است را به رنگ سبز نمایش می دهد و به دلیل دارا بودن فیلترهای مناسب می توانید جستجو را به زمان و حتی مکان محدود کنید تا کمی دقیق تر آمار مربوط به جستجو ها رابررسی کنید.

پس از این تحقیق میدانی می توانید به یک لیست هدفمند و کوچک برسید از بین لیست بیست تایی با این ابزار می توانید لیست را کوچکتر و کوچکتر کنید مثلا 5 تا کتاب پرفروش از بین کتاب های  که برای ترجمه انتخاب کرده بودید را انتخاب کنید, در این مرحله سعی کنید از طریق مشاوره با مارکت ها در مورد موضوعات مختلف به یک انتخاب درست برسید در این مرحله حتی می توانید از ناشران نیز کمک بگیرید و یک کتاب را حتی برای تست هم که شده ترجمه کنید و ابتدا اصلا برای چاپ هزینه نکنید و همان کتاب الکترونیکی را در مارکت های آنلاین فروش کتاب برای فروش قرار دهید تا بازخورد ها را تحلیل کنید اگر راضی بودید کارتان را توسعه دهید فقط کافی است یک بار موفق شوید و یک ترجمه پرفروش داشته باشید همین که معروف شوید کتاب های بعدی شما راحتر فروخته می شوند. همانطور که قبلا هم گفتم ایده های ناب کسب و کار اینترنتی برای کسب درآمد از اینترنت همیشه در اطراف ما هستند و ما هستیم که نسبت به آنها بی توجه هستیم.

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: کسب و کار اینترنتی در ایران

فروش مایحتاج حیوانات خانگی

یکی دیگر از ایده های ناب کسب و کار اینترنتی که در حال حاضر در ایران فراگیر نشده است فروش مایحتاج حیوانات خانگی است همانطور که می دانید در سال های گذشته علاقه ی زیادی بین مردم برای نگه داشتن حیوانات خانگی ایجاد شده است  و در حال حاضر افراد زیادی هستند که در خانه ی خود سگ , گربه , انواع پرنده …را نگه می دارند و چون در حال حاضر این نوع ایده ها همانطور که گفتم فراگیر نشده اند فرصت خوبی برای اجرای این ایده هاست.

صاحبان این حیوانات همیشه باید به صورت مکرر به محل فروش مایحتاج این حیوانات مراجعه کنند و مایحتاج مورد نیازشان را تهیه کنند  چون در سطح شهر تعداد کسب و کارهایی که این نوع مایحتاج را ارائه می دهند کم است صاحبان این حیوانات همیشه مسافت های طولانی هزینه های زیاد و زمان زیادی را صرف خرید مایحتاج می کنند .حال فرض کنید شبکه ای به صورت آنلاین وجود داشته باشد که این مایحتاج را برای صاحبان این نوع حیوانات ارائه کند بدون شک مخاطبان زیادی جذب این شبکه ها می شوند چون هم در زمان و هم در هزینه ها صرفه جویی می شود .حتی می توانید این نوع کسب و کار را توسعه دهید می توانید امکان خرید و فروش حیوانات را نیز برای صاحبان ان فراهم آورید و با این روش در حقیقت به یک شبکه کامل تبدیل می شوید که فقط خدمات مربوط به حیوانات خانگی را ارائه می دهد .

برای مثال فرض کنید شخصی در خانه خود آکواریوم دارد و انواع ماهی را در آکواریوم نگهداری می کند هر ماهی شاید غذای خاص خودش را داشته باشد لوازم مورد نیاز داخل آکواریوم مثل پمپ یا دماسنج یا سایر وسایل تزئینات همگی برای این آکوریوم لازم و ضروری هستند این ها مربوط به شخصی می شوند که در حال حاضر آکوریوم دارد و شاید فقط بخواهد غذاهای ماهی ها را بصورت آنلاین خریداری کند.در مقابل اشخاصی هستند که در حال حاضر دوست دارند در خانه آکواریوم داشته باشند این دسته از مخاطبان شما یا باید در شهر دنبال لوازم مورد نیاز برای راه اندازی آکواریوم خانگی باشند یا از اینترنت وسایل مورد نیاز را تهیه کنند .همانطور که مشاهده می کنید این مورد نیز جزء ایده های ناب کسب و کار اینترنتی است که هم قابلیت اجرا دارد و هم رقیبان زیادی ندارد .

اگر شما بتوانید در حوزه ی کاریتان خوب عمل کنید برای مثال برای هر بخش از کسب و کارتان اطلاعات مفیدی در اختیار مخاطبان قرار دهید مثلا قیمت مر بوط به لوازم راه اندازی آکواریوم یا اطلاعات در مورد انواع ماهی یا شرایط نگهداری آنها بدون شک شخصی که می خواهد آکواریوم خانگی داشته باشد اگر اطلاعات شما برایش کامل و مفید باشند از شما لوازم را خرید می کند چون می داند علاوه برا لوازم مورد نیاز در مورد نگهداری ماهی  در این شبکه می تواند همیشه راهنمایی دریافت کند یا همیشه از این شبکه می تواند غذای ماهی را سفارش دهد در کل خیلی از دغدغه هایش با این شبکه برطرف می شود جامع و مفید. برای سایر حیوانات هم به این صورت می توانید عمل کنید.

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: چرا سایت در کسب و کار اینترنتی مهم است ؟

سایت فروش عکس راه اندازی کنید

سایت فروش عکس نیز جزء ایده های ناب کسب و کار اینترنتی است و هنوز هم هیچ سایتی وجود ندارد که بصورت کامل این ایده را عملی کند و همیشه وب مستران و طراحان گرافیک با این مشکل مواجه هستند که نمی توانند عکس مناسبی را برای رفع نیازهایشان پیدا کنند. با استفاده از این ایده شما می توانید محیطی را فراهم کنید تا اشخاصی که می توانند کارهای گرافیکی انجام دهند کارهای خود را بفروش بگذارند و دوستانی که تمایل دارند از این عکس ها استفاده کنند بتوانند با خرید این عکس از جستجو در اینترنت بی نیاز باشند.همچنین این ایده می تواند محل مناسبی برای عکاسان باشند که جای فکر زیادی دارد.
تولید کتاب های صوتی

یکی از ایده های ناب کسب و کار اینترنتی که حتی نیاز به سرمایه های اولیه هم نداشت ترجمه کتاب های پرفروش و ارائه آن در مارکت های فروشانلاین کتاب بود پس چرا کتاب های صوتی همین کتاب های پرفروش را تولید نکینم همه که دوست ندارند فقط از روی نوشته بخوانند بعضی وقت ها اشخاص مختلف به دلایل مختلف دوست دارند از کتاب های صوتی استفاده کنند این هم ایده ی خوبی برای کسب درآمد از اینترنت بدون نیاز به هزینه کردن است. هنوز در بین کتاب های پرفروش فارسی کتاب های زیادی هستند که فایل صوتی ندارند و همین فرصت خوبی است که شما محتوای صوتی برای این کتاب ها را تولید کنید و در مارکت های فروش آنلاین کتاب ارائه دهید . اشخاصی زیادی هستند که از این طریق درآمد خوبی دارند همچنین یک از پلتفرم هایی که در حال حاضر این نوع خدمات را برای تولید کنندگان محتوای صوتی ارائه می دهد سایت نوار است.




:: موضوعات مرتبط: کسب و کار اینترنتی , کسب درآمد از اینترنتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: